Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Att utnyttja sina rester

Rester. I folkmun har detta nästan blivit ett fult ord. Det låter tråkigt och klingar ännu värre. Egentligen är det ju rätt konstigt att det blivit så, för har man ätit en god middag, så borde ju också dess rester bli goda. Men okej, jag förstår det ändå, för en nylagad måltid är alltid en nylagad måltid.
 
Vad jag brukar försöka göra med mina rester, är att förädla dem så att de blir roligare att äta. Det behöver inte vara svårt, eller ta tid, för grunden är ju redan lagt. Det gäller bara att ha lite fantasi. Jag brukar stirra in i kylskåpet någon minut, för att se vad jag har att arbeta med, sedan tar jag det därifrån. Förra veckan kokade jag kastanjer (se här). Jag hade dessutom gjort sötpotatispommes (se här) och kokt gröna bönor. Med ett roligt upplägg blev detta till en supergod middag. Mina kastanjer mixade jag tillsammans med olivolja, apelsincest och salt&peppar till en kräm, resterande ingredienser placerade jag bara på tallriken. Gott, snabbt och enkelt. Det får bli dagens tips.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0