Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Frukosttips

Hela förra veckan försökte jag leva så gott jag kunde utan laktos och massa tillsatt socker. Dels för att jag tyckte jag hade ätit för mycket av just detta, men också för att jag var sjuk och jag ville boosta mig själv med en massa vitaminer istället. Det gick förvånansvärt bra att utesluta ost i alla dess former, samt strunta i att äta en massa torkad frukt på kvällarna. Istället har jag fått sockerkickar från vanlig frukt, och lyckats experimentera fram en hel del roliga alternativa recept i köket. Jag fick mersmak, och har bestämt mig för att försöka köra en vecka till. Små steg leder också någonstans.
 
Jag som älskar yoghurt från märket Müller som säljs här i Italien, har mer eller mindre levt på frukostar innehållandes deras vanilj- eller cocosyoghurt sedan jag kom till Milano för drygt ett år sedan. Men det funkar ju inte nu om jag ska leva laktosfritt i den mån det går. Därför får jag komma på nya alternativ. Ägg är en favorit. Majskakor med olika toppings är en annan. Chiapudding fungerar utmärkt. Och smoothies på fryst banan och färska bär gör vem som helst glad på morgonen. Det finns alltså massa annat är yoghurt och granola att äta på morgonen (även om jag vill understryka att jag aldrig helt kommer att ge upp den kombinationen - framförallt inte när det gäller min egen granola som ni hittar recept på här). Vilka är era bästa frukosttips?
 
 Ja, okej. Kalles kaviar må vara fullproppat med socker, men även jag har gränser för mina begränsningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0