Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Mango Lassi

Igår gick jag förbi perfekt mogna mango i affären, så det var inte mycket mer att göra än att köpa med en hem. Jag visste direkt vad jag skulle göra - en Mango Lassi, Indiens svar på en smoothie. I Indien, Bangladesh och Pakistan är det vanligt att dricka salta lassi vilka då är en blandning av yoghurt, vatten och kryddor - ofta kummin. Men den lassi som har blivit mest populär i resten av världen är den söta lassin, en yoghurtdrink som är sötad med socker, honung eller rosenvatten, och ofta innehåller någon frukt (väldigt likt en vanlig smoothie med andra ord). Jag gjorde som sagt en Mango Lassi och smaksatte den med kardemumma, en av mina favoritkryddor. Yummie!
 
 
Mango Lassi
(1 port)
 
1 hel färsk mango
½ dl mjölk (vanlig/havre/mandel/soja)
1 dl vaniljyoghurt
1 tsk honung
½ tsk malen kardemumma
 
1.
Börja med att skala och tärna mangon. Om ni vill ha tips på världens bästa sätt att skala en mango, kolla här.
 
2.
Mixa alla ingredienser i en blender eller med en stavmixer.
 
3.
Toppa med rostade kokoschips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0