Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Sötpotatissallad med gremolata, fetaost och granatäpple

Jag gick precis igenom bloggen och insåg att jag har glömt att delge er receptet på världens godaste potatissallad. Alltså jag menar verkligen världens godaste. Man kan äta den flera gånger i veckan utan att tröttna, och det kan jag på riktigt intyga, eftersom jag gjort precis exakt detta. Potatissalladen består endast av några få komponenter, men smakerna passar så bra tillsammans att det uppstår ljuv musik i munnen. Så, vad är hemligheten? Låt mig berätta. Sötpotatis är hemligheten. Jag har på riktigt gått och blivit kär i denna råvara. Att jag inte lagat mat med sötpotatis tidigare i mitt liv är för mig ett mysterium. Det är på riktigt en fantastisk knöl.
 
Innan jag ger er receptet kan jag passa på att tipsa er om att följa Citroncest på Instagram. För om jag återigen någon gång skulle glömma att uppdatera bloggen (shame on me), så finns det stor chans att åtminstone Instagram är up to date. Ni hittar mitt konto här.
 
 
Sötpotatissallad med gremolata, fetaost och granatäpple
(1 port)
1 sötpotatis
1 bit fetaost
2 msk granatäppelkärnor
2 msk hemmagjord gremolata
Salt&peppar
Olivolja
 
1.
Sätt ugnen på 200 grader.
 
2.
Skala sötpotatisen och dela den i kuber, cirka 2x2x2 centimeter. Lägg dem på en blåt och krydda med salt och peppar. Ringla över olivolja. Blanda runt med händerna så att alla bitar täcks. Sätt in i ugnen tills sötpotatisen blivit mjuk, det tar cirka 25 minuter.
 
3.
Lägg sötpotatisen i en djup tallrik. Toppa med fetaost, granatäppelkärnor och hemmagjord gremolata (detta är halva grejen, receptet hittar ni här).
 
4.
Ät och njut. Glöm inte att tugga mellan varje Oh och Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0