Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Raw bovetegröt 2.0

Min kärlek till bovete beskrev jag i det här inlägget, så det tänker jag inte göra igen. Istället går jag direkt på nästa recept, en raw bovetegröt. Och nu så här i skrivande stund inser jag att jag tidigare skrivit om en raw bovetegröt, men denna gången ser receptet lite annorlunda ut, så jag kör. Det får bli en raw bovetegröt 2.0.
 
 
Raw bovetegröt 2.0
(1 port)
¾ dl bovetegryn
1 ½ dl kokosmjölk
½ msk psylliumfrön
½ tsk flytande honung
1 knivsudd vaniljsocker
 
Bär/Kokosflingor/nötter till toppingen
 
1.
Natten innan du vill äta din bovetegröt till frukost blandar du bovete, kokosmjölk, psylliumfrön, honung och vaniljsocker i en burk med lock. Skaka om burken och sätt i kylen. Gå och lägg dig!
 
2.
På morgonen rör du om i burken och toppar sedan med det du tycker är extra gott. Mumsfilibabba!

Kommentarer
Postat av: Nora

Hej! Vill bara påpeka att du stavat psylliseum fel.
P s y l l i s e u m.
Hur svårt kan det vara......

/Nora

Svar: Hahahahahahaha!
Louise Laurenius

2014-07-31 @ 21:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0