Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Omelettpannkaka med keso-, banan- och jordnötssmörsröra.

Om ni är på jakt efter ett proteinfyllt mål för att ladda upp inför träningspasset - eller återhämta er efter det - se hit! Imorse gjorde jag en supersmarrig frukost bland annat på ägg, keso och jordnötssmör, tre varor som är fullproppade med protein. Och när det frukosten inte bara uppfyller en funktion utan också är riktigt god, då är den fulländad tycker jag. Det här är egentligen en omelett, men eftersom den är så tunn, kan den likväl tas för en låtsaspannkaka. Omelett är nyttigt, pannkakor är gott, så denna kombo är perfekt! Ni kan lätt göra en salt version av denna frukost, det är bara att blanda keson med något annat som ni tycker om. Till exempel strimlad kalkon och edamamebönor. Eller lax och purjolök. Jag valde dock den söta vägen och blandade min keso med mosad banan, jordnötssmör och jordgubbar. Har inte så mycket mer att tillägga till det, så är får ni (det superenkla) receptet.
 
 
Omelettpannkaka med keso-, banan- och jordnötssmörsröra.
(1 port)
1 ägg
1 msk mjölk
1 krm salt
1 tsk kokosnötsolja till stekning
½ dl keso
½ liten banan
1 msk jordnötssmör
3 jordgubbar
3-4 valnötter
½ msk kokosflingor
 
1.
Vispa ihop ägg, mjölk och salt. Värm kokosnötsoljan i en stekpanna (gärna non-stick). Häll i äggblandningen och stek 1 minut. Vänd omelettpannkakan (med hjälp av en tallrik), stek ytterligare 1 minut på andra sidan.
 
2.
Mosa bananen och blanda med jordnötssmöret, rör sedan ut i keson. Dela jordubbarna i mindre bitar. Bred på kesoröran på halva pannakaksomeletten, toppa med jordgubbarna och rulla ihop den. Skär diagonalt över mitten. Lägg upp på tallrik, toppa med krossade valnötter och kokosflingor. Enjoy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0