Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Zucchinilasagne med pumpapuré

Jag har varit borta från mitt kök ett tag och därav har uppdateringarna här uteblivit. Men nu är jag tillbaka och jag tänkte delge ett supersnabbt och enkelt recept på en halv-raw glutenfri lasagne som ni kan göra när ni är superhungriga och inte orkar vänta en evighet på att maten ska bli klar. Mina italienska vänner skulle nog bli upprörda om de örde att jag kallar detta för lasagne, men det är vad det mest liknar så vi kör på det. Here we go.
 
 
Zucchinilasagne med pumpapuré
(2 port)
1 zucchini
500 gram skalad pumpa
1 dl ricotta
8-10 körsbärstomater
Fänkålsfrön
Salt&peppar
Rostade pumpakärnor
Grönsaksbuljong
 
1.
Koka upp grönsaksbuljongen (vatten med buljongtärning går toppen). Skär pumpan i mindre bitar och koka den tills den är mjuk, cirka 15 minuter. Mixa sedan med en stavmixer till en puré och smaka av med salt, peppar och fänkålsfrön. Eventuellt också lite honung.
 
2.
Hyvla långa skivor av zucchinin med hjälp av en osthyvel. Dela körbärstomaterna i halvor.
 
3.
Varva zucchini med pumpapuré, ricotta och tomater. Toppa med rostade pumpakärnor. Voilà. Hur enkelt som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0