Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chiapudding med smak av ingefära, lakrits och kokosmjölk

Jag vet inte vad jag tycker om mest, själva chiapuddingen eller toppingen. Jag älskar bär, nötter, torkad frukt och allt annat man använda sig av för att göra frukosten med färgglad, knaprig och smakrik. Till mina favoriter tillhör torkade mullbär och söta blåbär. Men nötter och kokos förekommer också ofta. Dock vill jag inte att min chiapudding ska komma i skymundan, för idag var den riktigt, riktigt god. Jag använde mig av min favoritsmaksättning till min bananglass, men slängde i den i chiapuddingen istället. Kombinationen av lakritspulver, ingefära och kokosmjölk är en match made in heaven. Testa testa!
 
 
Chiapudding med smak av ingefära, lakrits och kokosmjölk
(1 port)
2 ½ msk chiafrön
1 dl kokosmjölk
1 dl sojamjölk/rismjölk/mandelmjölk/komjölk
1 tsk lakritspulver
½ msk riven ingefära
 
Bär
Nötter
Rostade kokoschips
Torkad frukt
 
1.
Häll chiafrön, kokosmjölk, valfri mjölk, lakritspulver och riven ingefära i en burk. Blanda om och sätt in i kylen. Låt stå i 15 minuter, blanda sedan en gång till och låt stå över natten.
 
2.
På morgonen häller du kokoschipsi en torr stekpanna och rostar dem tills de blivit gyllenbruna. Sedan toppar du din chiapudding med dessa samt färska bär, nötter och torkad frukt.
 
Enjoy your morning!

Kommentarer
Postat av: Ebba Molin

åh mumma!

2015-04-10 @ 12:04:32
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Jennifer RESOR

Så gott det ser ut!! Verkligen superhärlig blogg med så himla fina matbilder!!

Svar: Tack snälla, vad glad jag blir av din kommentar! :)
Louise Laurenius

2015-04-11 @ 15:28:22
URL: http://jennifermilton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0