Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Äppelkakor med massa topping

Här kommer ett tips mer än ett recept. Ett tips till alla de gånger ni är sugna på något men inte vill trycka i er fem kanelbullar (hej Louise i mellanstadiet innan allt vad näringslära heter blev intressant - och tack mamma för de goda bullarna som du inte visste jag åt fem av istället för en). Nå var var vi? Mellanmål. Ett lika viktigt mål som alla andra om du frågar mig. Centralt för att hålla kroppen i styr och inte få hela systemet att åka berg- och dalbana i brist på energi. Oftast består mitt mellanmål av en frukt, och det är jättebra för då får jag i mig massa goda vitaminer. Men ibland vill man ha mer än en frukt. Och det är då de här pimpade äppelkakorna kommer in. Jag menar, vem skulle inte bli glad av att bli serverad dessa färgklickar en tråkig eftermiddag?
 
Hur gör ni då? Superlätt. Bara skiva ett äpple i cirka en halv centimeter breda skivor. Bred på valfritt nötsmör (hemmagjort jordnötssmör för egen del) och toppa med det ni tycker är gott (torkad frukt, kokosflakes, pistagenötter, helt bovete och granatäpple till exempel). Volià! Supergott mellis klart på ingen tid alls!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0