Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

KokosCouscous

Just nu sitter jag och skriver detta inlägget med pekfingrarna. Anledningen? Jag hade bråttom till jobbet i torsdags, det regnade och var halt på gatan så jag slirade med cykeln, åkte i backen, landade rakt in i en soptunna och tummen fastnade under cykeln. Det gick så illa all tummen bröts och ska opereras nästa vecka. Optimal otur. Så från och med nu och en tid framåt kommer ni få recept som är så enkla att de går att laga med bara en hand. Bokstavligen. Först ut är den här couscoussalladen som jag har pimpat med kokosflingor och serverar med hemmagjord pumpapuré, groddar, torkade fikon och oliver. Supersmarrigt i all sin enkelhet. Ni kan såklart toppa er couscoussallad med precis det ni vill. Go wild! Jag använde för övrigt en biologisk couscous av kamutvete, jättegott!
 
 
KokosCouscous
(1 port)
1 dl vatten
½ tsk buljongpulver (valfritt)
½ msk olivolja
1 nypa salt
1 dl couscous
½ dl kokosflingor
 
Pumpapuré
Torkade fikon
Oliver
Groddar
Ruccola
 
1.
Koka upp vatten med buljong, olivolja och salt. Ta av från plattan, vänd ner couscous och kokos, sätt på ett lock och låt stå i fem minuter. Fluffa sedan upp couscousen med en gaffel.
 
2.
Servera med det du tycker är gott. Svårare än så är det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0