Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Club Sandwich på mitt vis

För några dagar sedan när jag var hemma i Sverige kom jag över ett gammal Mästerkockenavsnitt på YouTube där uppgiften var att göra en Club Sandwich. Deltagarna fick tolka uppgiften precis som de ville. Trots det gjorde alla en sandwich med kyckling/kalkon, bacon, sallad och tomat. Alltså. Nu vet jag ju inte var reglerna verkligen sa, men om man får tolka uppgiften som man vill, varför gör man då exakt som alla andra gör? Jag bestämde mig för att delta i tävlingen hemma i mitt eget kök och valde att ta två skivor av mammas nybakade bröd, göra en form av fattiga riddare av dem och sedan fylla dem med cashew- och hasselnötskräm, avokado och brie. Sjukt gott. Eftersom jag inte hade några kändiskockar där hemma fick smörgåsmästare Pappa vara domare. Och då han ville ha en exakt likadan macka till lunch tror jag att betyget blev högt.
 
 
Club Sandwich på mitt vis
(1 port)
 
2 skivor bröd
1 ägg
2 msk mjölk
Salt/peppar
Smör
 
2 msk Cashew- och hasselnötskräm
½ avokado
4 skivor Brie
 
1.
Vispa ihop ägget med mjölken och häll sedan på en platt tallrik (med kanter om ni vill undvika ett ägghav i köket). Vänd brödskivorna i smeten några gånger så att de verkligen suger upp ägget.
 
2.
Smält smör i en varm stekpanna. Stek brödet på båda sidor tills det fått färg och blivit lite krispigt. Ta bort från värmen och låt svalna lite.
 
3.
Bred på hasselnötskrämen på ena skivan (eller båda om du är girig). Toppa med skivad avokado och Brie. Lägg på nästa brödskiva. Tadaa, färdig! En helt ny sorts (vegetarisk) Club Sandwich med massa smak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0