Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chocolate Chip Cookies

En av mina bästa kompisar har köpt lägenhet och idag hjälpe jag henne att flytta. Eller, att jag hjälpte henne att flytta är kanske en överdrift. När jag kom var allt redan transporterat från gammal till ny lägenhet. Mitt bidrag blev således att komma med kakor och brygga kaffe. Och okej, flytta på några lådor och möblera en soffa. Och hålla sällskap. Men det är också vikitgt. Att hålla sällskap menar jag. Kaffet blev i alla fall supergott, och kakreceptet får ni här, så kan ni också briljera med kakor och ert sällskap nästa gång er bästis ska flytta. Tjoho!
 
Receptet har jag stulit helt och hållet av Leila.
 
Chocolate Chip Cookies
(ca. 20-25 stycken)
125 g rumsvarmt smör
1 dl råsocker
1 ägg
1 ½ dl vetemjöl
½ dl havregryn
½ tsk bakpulver
1 nypa salt
100 g mörk choklad, 70%
Skal från 1 lime 
 
1.
Vispa smöret krämigt med sockret. Rör ner ägget.
 
2.
Blanda mjöl, havregryn, bakpulver och salt i en bunke. Rör ner i smörsmeten.
 
3.
Grovhacka chokladen. Riv skalet på limen. Vänd ner allt i övrig smet.
 
4.
Rulla in i plastfilm till en rulle, ca 5 cm i diameter. Lägg i frysen i 30 minuter.
 
5.
Sätt ugnen på 180 grader.
 
6.
Skär rullen i cirka 1 cm stora skivor och lägg på plåt med mycket mellanrum då de flyter ut i ugnen. 
 
7.
Grädda mitt i ugnen i 10 minuter. Ta ut då de blivit gyllene.
 
Det finns byggstenar, och så finns det b y g g s t e n a r.

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

mumms


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0