Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chiapudding med avokadoglass, granatäpple och passionsfrukt

Okej, jag tror jag har en ny favoritfrukost! Säg hej till den här chiapuddingen med avokadoglass, toppad med granatäpple, passionsfrukt och cashewnötter. Så. Himla. God. Chiapuddingen är gjord på kokosmjölk och kardemumma, vilket ger en massa smak. Men den riktiga stjärnan är den kalla, lena, mjuka och krämiga avokadoglassen som jag gjorde på världens enklase vis, genom att mixa avokado med fryst mango, dadel, sojamjölk och lite honung. Ren skär magi. Det är nästan så att det här går om bananglassen på listan över mina favvo-frukostar. Men bara nästan. Bananglass kommer alltid vara bananglass...
 
Gör den här frukosten om du vill börja dagen med en nyttig frukost, som är både vegansk och glutenfri, och håller dig mätt ända fram till lunch. Eller om du bara vill äta något riktigt smarrigt det första du gör. Buon appetito!
 
 
Chiapudding med avokadoglass, granatäpple och passionsfrukt
(1 portion)
2-3 msk chiafrön
1 dl kokosmjölk
½ tsk malen kardemumma
1 nypa vaniljsocker 
2-3 msk sojamjölk
 
½ avokado
50 g fryst mango
1 dadel
2 msk sojamjölk
½ tsk honung
Några droppar citron
 
Passionsfrukt
Granatäppelkärnor
Cashewnötter
 
1.
Kvällen innan: Blanda chiafrön med kokosmjölk, kardemumma och vaniljsocker. Rör om och ställ in i kylen över natten. Om puddingen är för fast på morgonen, så rör ner några matskedar sojamjölk för att göra den mer krämig.
 
2.
På morgonen: Mixa avokadon med mango, en dadel, soja, honung och några droppar citron till en len och krämig glass. 
 
3.
Lägg upp chiapudding och avokadoglass i en skål. Toppa med passionsfrukt, granatäppelkärnor och cashewnötter. 
 
Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Christine's Stories

Åh det ser gott ut! Jag har fått total dille på chiapudding. Ett tips är att blanda i kakao och äta med banan. Mumma!

2016-08-11 @ 14:25:41
URL: http://finest.se/christinestories

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0