Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Varm sallad med linser, kål och sötpotatis

Här kommer en snabbis. Inför avresa till Skåne, var jag tvungen att tömma kylen hemma i Milano, så jag slängde mer eller mindre allt jag hade i kylen i en panna, och resultatet blev en snabb sallad. Om ni vill göra som jag så steker ni kål och rödlök i en panna tillsammans med salt, peppar och muskotnöt. Sedan vänder ni ner lite linser och låter fem bli varma. Ta sedan av pannan från plattan och toppa med sötpotatis, granatäpple, valnötter och flagad parmesan. Ja, sedan är det klart. Snabbt va? En varm sallad kan ibland kännas lite mer matig än en kall, så det är ett bra mättande alternativ mellan all julmat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0