Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Caprese med stekta persikor och mozzarella

Det här med att göra caprese-sallader med olika frukter iställer för tomater är tydligen min nya grej. Tidigare har jag ju gjort den här varianten med päron och mynta, och denna gången föll valet på persikor. Jag skivade dem och stekte dem i olja i pannan. Saltade och pepprade lite. Inte svårare än så. Har men en grill tänd, så kan man med fördel lägga dem där istället. Det som är så gott med den här varianten, är att när du varvar de varma persikorna med mozzarellan så smälten mozzarellan litegrann och blir sådär seg och god. Mumma! 
 
 
Caprese med stekta persikor och mozzarella
(1 portion)
125 g mozzarella
1 persika
1 näve ruccola
1 msk rostade pumpakärnor
Balsamicocrème
Salt/peppar
Olivolja till stekning
 
1.
Värm upp olivolja i en stekpanna. Skiva persikan - runt kärnan blir det naturligtvis ett hål i skivan, men det gör inget. Salta och peppra persikan på båda sidor. Stek i olja, ca 2-3 minuter på varje sida.
 
2.
Skiva mozzarellan.
 
3.
Lägg ruccola på en tallrik. Varva persika och mozzarella. Toppa med pumpakärnor och balsamicocrème.
 
Buon appetito!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0