Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

ISKAFFE

Jag älskar kaffe i kall form på sommaren. Det finns inget bättre än att få en iskall koffeininjektion på eftermiddagen när värmen har gjort mig helt avdåsad. När jag gör iskaffe hemma, brukar jag koka kaffe i min Bialetti, för att sedan skaka det kallt med is. Gott och snabblagat. Men nu har jag kommit på något ännu bättre. Iskaffelatte. Heja vad gott! Det är inte svårt alls. Bara brygg kaffe som du alltid gör. Häll det sedan i en isbitsform och ställ in det i frysen några timmar.
 
Iskall mjölk är ju också extremt gott att dricka på varma dagar, så tänk er själva hur underbart det smakar när kall mjölk tar smak av iskaffet som smälter däri. Underbart. Själv har jag använt sojamjölk och det är supergott - sojamjölken är lite sötare än vanlig komjölk. Men ta den mjölk ni tycker bäst om - allt funkar. 
 
Hur läskande ser inte det här ut så säg? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0