Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Prosciutto crudo e melone - mer än bara en enkel antipasto

Prosciutto crudo e melone - Parmaskinka och melon på svenska - är en riktig klassiker. Den passar utmärkt på sommarbuffén, som en enkel lunch, eller som en snabblagad förrätt. Men visste ni att just kombinationen av melon och skinka handlar om så mycket mer än bara smaker? Det är sant. Jag forskade lite i det, och det slutade med en artikel som jag pubblicerade på In-Italias blogg. Kolla in den vettja - ni hittar den genom att klicka på bilden nedan.
 
För att jag ska bli mätt efter ett träningspass krävs dock lite mer än bara melon och skinka - så är ovan har jag agt till burrata, basilika och solroskärnor. Mer fett, vitaminer och protein åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0