Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Vattenmelonslushie med kokosflakes och pistagenötter

Om ni vill ha en riktigt läskande frukost, så behöver ni inte leta längre, för här kommer världens mest uppfriskande frulle: Vattenmelonslushie! Låter det inte episkt? Det är det, det kan jag i alla fall lova. Egenligen är det bara bananglass i modifikation, det vill säga med vattenmelon mixad i smeten, men eftersom vattenmelonen innehåller så mycket vatten (daah!) så blir det mer än slushie än en glass. Toppa med vad ni vill, i mitt fall blev det vad som fanns hemma i skafferiet, det vill säga kokosflakes, pistagenötter, och ett fikon som jag hittade i kylen!
 
 
Vattenmelonslushie med kokosflakes och pistagenötter
(1 portion)
2 frysta bananer (stl mindre)
2 dl grovhackad vattenmelon
Valfri topping
 
1.
Mixa banan och vattenmelon till en slushie. Häll upp i skål och toppa med sådant som är gott! 

Kommentarer
Postat av: ina

Ser ju otroligt gott ut!!

2016-07-29 @ 11:51:17
URL: http://fyrtiotaggare.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0