Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Chiapudding och overnight oats på en och samma gång

Jag är så frustrerad över att min mixer har gått sönder - mest för att det gör att jag inte kan göra min bananglass på morgonen. Eller min bovetegröt. Jag har blivit så van vid att pimpa mina frukostar att vanlig yoghurt känns tråkig att äta. Men det finns ju fler alternativ. Som chiapudding till exempel. Denna gång blandade jag ner lite havregryn i smeten, så det blev en mix av både chiapudding och overnight oats. En lyckad kombination.
 
Och så är det ju det här med rosorna. Hittills har jag gjort rosor av avokado, ananas, jordgubbar - och nu också mango. Det finns inget stop. Men det är så kul att göra, och så blir det ju så fint. Och jag tycker verkligen man ska lägga ner lite tid på att göra maten fin. Även frukosten. Och även om det bara är för en själv. 
 
 
Chiapudding med overnight oats
(1 portion)
1 ½ dl kokosmjölk
2 ½ msk chiafrön
½ dl (glutenfria) havregryn
1 knivsudd vaniljpulver
 
½ mango
Granatäppelkärnor
Pistagenötter
 
1.
Blanda kokosmjölk, chiafrön, havregryn och vaniljpulver i en burk. Låt stå i kylen 15 minuter. Blanda sedan igen. Sätt in i kylen och låt stå över natten.
 
2.
Häll upp i skål. Toppa med mango, granatäppelkärnor och pistagenötter. Om du vill lära dig hur man gör en ros av mangon, kan du titta på min video här. Det är en avokado i videon, men principen är den samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0