Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Grattis Sverige!

Grattis på Nationaldagen alla där hemma! Idag startade jag dagen väldigt svenskt - med overnight oats toppade i precis rätt färger! Ett perfekt sätt att starta dagen, och dessutom kände jag mig lite mer hemma för en liten stund. Jag tycker vi ska bli bättre på att uppskatta Sverige, det är så lätt att fokusera på allt som inte fungerar i landet - men om ni tänker på det så är Sverige bannemig ett av de mest välfungerade länderna i världen. Flytta till Italien - eller ett annat land för den delen - i fyra år, och ni kommer inse hur mycket smidigare saker fungerar där hemma, hur mycket mer jämlikt vårt samhälle är och att det aldrig kommer finnas en tradition som är vackrare än midsommar...
 
 
Overnight oats med kokos, mango och blåbär
(1 portion)
1 dl (glutenfria) havregryn
1 dl kokosmjölk
¾ dl sojamjölk (eller valfri mjölk)
1 knivudd vaniljpulver
2 tsk chiafrön
½ banan
 
Mango
Blåbär
Kokosflakes
Hasselnötter
Bovetekärnor
 
1.
Blanda havregryn, kokosmjölk, sojamjölk, vaniljpulver och chiapulver i en burk. Rör om och sätt in i kylen över natten.
 
2.
På morgonen mosar du bananen och blandar ner i dina overnight oats. Häll sedan upp i serveringsglas.
 
3.
Toppa med valfri frukt, bär och nötter - exempelvis mango, blåbär, kokosflakes, hasselnötter och bovetekärnor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och ändå fortsätter du att bo i Italien. Det måste väl bero på att du tycker det är bättre där, annars skulle du väl flytta hem igen? Snart dags att anmäla utflyttning från Sverige för jag tror inte du flyttar tillbaka.

Svar: Hej anonym. Det finns många anledningar till att man väljer att bo där man bor.
Louise Laurenius

2016-06-06 @ 10:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0