Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Världens godaste quinoasallad

De flesta av mina måltider - som inte hamnar på bloggen - ser oftast ut så här. Eller okej, jag brukar kanske inte lägga ner lika mycket tid på uppläggningen som jag gjorde just denna gång då bilden skulle upp på social media, men poängen är att de ofta består av liknande ingredienser. Det här med sallader är ju inte så komplicerat - alla kan göra sin favoritsallad utan några större problem. Men denna gången tänkte jag ge er tre tips på hur ni får er, i detta fall, quinoasallad att bli typ världens bästa quinoasallad.
 
 
1.
Vi börjar med quionan. Följ volymerna som står på paketet, men byt ut hälften av vattnet mot kokosmjölk. Addera dessutom en grönsaksbuljongtärning och citroncest från en halv citron. Salta lite. Koka sedan enligt anvisningarna. Kokosmjölken kommer att göra quinon så himla krämig och smakfull, och jag lovar att ni kommer älska det!
 
2.
Arbeta alltid med olika texturer - det gör salladen mycket mer intressant, och hindrar den från att bara bli ett mos av olika ingredienser. Nötter är alltid ett bra alternativ. Eller att varva råa och kokta grönsaker. Denna gång ungsrostade jag kikärtor som jag sedan smaksatte med parmesan och rosmarin. De blir så himla goda. Som snacks. Exakt hur jag gör dem, kan ni läsa här.
 
3.
Slutligen är det mycket roligare att äta sallad om den är fin att titta på. Det här med att vi äter med ögonen etc etc... Jag pimpade min med en avokadoros, och nu är det ju så bra att ni kan se hur man gör precis en sådan i min intruktionsfilm som ni hittar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0