Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Blåbärsglass med kardemumma och en massa god topping till frukost

Den här blåbärsglassen smaksatt med kardemumma blev riktigt god och är ett bra alternativ till dig som vill äta nyttig glass till frukost. Jag har väldigt svårt för att äta saker till frukost, som jag inte kan toppa med en massa gott. Jag vill liksom ha bananglass, eller blåbärsglss, eller bovetegröt eller havregrynsgröt i en skål så att jag kan pimpa det med jordnötssmör, nötter och annat smarrigt. Så även om en smoothie är fantastiskt gott till frukost, så måste den i så fall hällas upp i en skål, och inte drickas ur glas, om jag ska bli nöjd. Är det någon mer som fungerar likadant? Frukost är ju bästa målet på dagen, så det måste bli bra så att jag blir tillfredsställd. 
 
 
Blåbärsglass med kardemumma och en massa god topping till frukost
(1 portion)
1 ½ dl frysta blåbär
½ fryst banan
½ dl ProViva blåbär (eller annan blåbärssoppa, osötad)
1 nypa kardemumma
 
Jordnötssmör
Kokosflingor
Mandel
Pumpakärnor
 
1.
Lägg blåbär, banan, blåbärssoppa och kardemumma i en matberedare och mixa till en glass.
 
2.
Lägg i skål och toppa med allt som är gott.
 
Ti auguro una buona giornata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0