Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Världens finaste bananpannkakor

Hallå! Kan vi prata några sekunder om min frukost denna söndag? Ni som följer mig vet hur mycket jag älskar frukost. Så mycket att jag ibland inte kan sova av excitement inför morgondagens första mål. Så ni kan ju tänka er hur min natts sömn var då det som väntade idag var det här. Jag menar, kolla bara.
 
Trumvirvel...
 
 
Kan bananpannkakor bli finare än de här? Jag tror det knappast. Gjorda på bananer och ägg inköpta färska på marknaden och därmed också fulla av smak. Toppade med typ världens godaste smakkombinationer. Eller vad säger ni om 1) biologiskt jordnötssmör (utan socker såklart) med banan och hela jordnötter, eller 2) ricotta, honung, päron och helt bovete, eller 3) kokosyoghurt med färska körsbär och kokosflingor. Nomnomnom. Och om jag blev mätt? Jo, det kan jag garantera, fick vänta med att äta lunch tills klockan slog 15:30 idag. Men är det söndag så är det, då kan man ju får göra lite som man själv vill!
 
Och, just det. Bananpannkakorna gör ni som vanligt bara genom att mosa en banan och blanda med två ägg. Sedan steker ni små pannkakor (plättar) i en stekpanna med kokosolja eller smör. Voilà. Easypeasy!

Kommentarer
Postat av: Inez

ÅH, så himla fina! Mums, bananpannkakor är så himlens gott! :D

Svar: Ja visst är det?!? :)
Louise Laurenius

2016-05-23 @ 16:08:10
URL: http://mazraegangall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0