Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Bananglass med swirlat jordnötssmör och ananas stekt i kokosolja

Jag är i Stockholm! Och här är det minusgrader och i helgen väntas snö. Det var nog tur att jag värmde upp mig med denna tropiska frukost innan jag åkte iväg, annars vet jag inte om jag hade överlevt här. Nä, skämt å sido, jag kan absolut uppskatta kyla - nästan så att jag föredrar en massa minusgrader framför en massa plusgrader - det är bara det att kontrasten från Milano till Stockholm var värre än jag hade förväntat mig, då jag igår anlände med en vårjacka till ett svinkallt Stoccolma! 
 
Nåväl. Tropisk frukost var det. Här har jag stekt ananas i kokosolja för extra mycket tropisk känsla. Den varma ananasen mot den galla bananglassen är så himla gott. Nästan som varm gino som serveras med kall glass. Fast frukostvarianten. 
 
 
Bananglass med swirlat jordnötssmör och ananas stekt i kokosolja
(1 portion)
2 frysta bananer
2 msk jordnötssmör
1 skiva färsk ananas
2 tsk kokosolja
1 tsk honung
1 nypa salt
10 hasselnötter
1 tsk bovetekärnor
 
1.
Mixa bananerna i en mixer/blender till de blir glass.
 
2.
Värm kokosolja i en stekpanna. Dela ananasen i större bitar och stek i kokosoljan. Ringla över honung och en nypa salt, och stek tills de är någorlunda mjuka och varma.
 
3.
Lägg upp glassen i en skål, swirla i jordnötssmöret. Toppa med ananas, hasselnötter och bovetekärnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0