Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Den krämigaste av krämiga smoothies

Jag vet att snön vräker ner över större delen av Sverige - och att allt man längtar efter är varma måltider som gör sitt till att tina upp frysna fingrar och tår. Well, ledsen, men jag kommer inte hjälpa er där. Inte denna gång i alla fall. Däremot ska jag ge er receptet på världens krämigaste smoothie - som faktiskt är så krämig att den får ätas med sked, typiskt smoothiebowl-recept, med andra ord. Tre ingredienser är allt som behövs - sedan toppar du med vad du vill! Receptet hittar du här nedan.
 
 
Den krämigaste av krämiga smoothies
(1 portion)
1 (mogen) fryst banan
½ (mogen) avokado
1-2 msk jordnötssmör
 
Toppingförslag
Chiafrön
Sharon
Granatäppelkärnor
Nötter
 
1.
Skala bananen och lägg den i frysen över natten.
 
2.
Mixa banan, avokado och jodnötssmör till en tjock kräm. Mums!
 
3.
Lägg i skål och toppa med allt du tycker är smarrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0