Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Lingon-nicecream med pepparkaksgranola

Såg ni mitt recept på 5-minuters-granola, som jag pubicerade i helgen? Där smaksatte jag granolan med kardemumma - en favoritkrydda här hemma. Idag gjorde jag granola igen, men denna gång bytte jag ut kardemumman mot pepparkakskryddor. Mums. Jag serverade min pepparkaksgranola på bananglass som jag smaksatte med lingonsylt (tack IKEA!). Det var rena rama julen i munnen. Är det för tidigt? Njäää, det är ju inte många veckor kvar tills första advent nu, så det är okej att smygstarta tycker jag.
 
Receptet på granolan hittar ni här. Byt bara ut kardemumma mot pepparkakskrydda. Bananglassen gör ni, som vanligt, av två frysta bananer som ni mixar till en glass (det borde ni veta vid det här laget - om ni är vana följare av Citroncest). Denna gång blandade jag ner cirka två matskedar lingonsylt i smeten.
 
Toppa gärna med färska fikon och cashewnötter för lite extra lyx på tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0