Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Sötpotatispannkakor i miniformat = du kan äta fler!

För en vecka sedan var jag iväg och spelade in en massa nya receptvideos för Chef in Camicia. Jag kommer lägga in dem på min Instagram när de är klara - så gå och följ Citroncest där, så ni inte missar något skoj. Ett av recepten jag gjode var de här sötpotatispannkakorna. I videon gjorde jag dem i normal storlek, men i morse när jag fixade frukosten, valde jag istället att göra dem i miniformat. På det sättet fick jag äta en massa pannkakor. Tolv stycken för att vara exakt. Fantastico! Sötpotatispannkakor, för övrigt, är baserade på exakt samma koncept som bananpannkakor (2 ägg + mogen banan), men bananen är då utbytt mot sötpotatismos. Ett experiment som blev mer än lyckat - jag tror jag till och med föredrar denna variant än originalversionen! Testa ni med, och låt mig sedan veta vilka ni tycker är godast! 
 
 
Sötpotatispannkakor i miniformat
(10-14 stycken)
2 ägg
1½ dl sötpotatismos*
2 msk kokosolja till stekning
 
Toppingförslag
Chiasylt
Jordnötssmör
Pistagenötter
Bovete
Honung
Färska bär
 
1.
Blanda äggen med sötpotatismoset till en jämn pannkakssmet. Stek små pannkakor i kokosolja i en stekpanna.
 
2.
Lägg upp på tallrik och toppa med dina favoriter. Mina favoriter se du ovan!
 
*Sötpotatismosen gör du genom att dela en sötpotatis i bitar och krydda den med salt och kanel. Rosta den sedan i ugnen tills den blivit mjuk (ca 25 minuter) och mosa sedan till ett mos med en gaffel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0