Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Banan- och avokado #nicecream med minikiwi

Jag älskar när jag hittar nya, roliga ingredienser och råvaror, som jag aldrigt tidigare sett eller hört talas om. Häromdagen sprang jag på de här minikiwisarna i min affär. Hur gulliga är de inte? De är inte större än ett körsbär, och smakar precis som en vanlig kiwi. Väldigt instagram-vänliga är de också - och det är ju aldrig fel. Har ni någonsin sett dessa tidigare?
 
Jag serverade dem som topping på morgonens frukost som bestod av en banan- och avokadoglass med swirlat jordnötssmör. Mums filibabba! 
 
 
Banan- och avokado #nicecream med minikiwi
(1 portion)
1 banan, fryst
½ avokado
1 msk jordnötssmör
1 kiwi, normalstor
4-5 minikiwi
1 tsk bovetekärnor
5-6 pistagenötter
 
1.
Mixa den frysta bananen med avokadon till en slät glass. Lägg upp i skål och swirla ner jordnötssmöret.
 
2.
Skala kiwin, dela den i två delar på längden och skär varje längd i tunna skivor. Lägg skivorna efter varandra och rulla ihop till en ros. Här kan ni se hur man gör (fast med en avokado - dock samma princip).
 
3.
Toppa med minikiwi, bovete och pistagenötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0