Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Tropisk bovetegröt med mangopuré, kiwi och jordnötssmör

Temperaturen i Milano har sjunkit från en dag till en annan. Senast förra veckan gick jag ut i t-shirt och solbrillor, nu är det antingen gummistövlar eller tjock halsduk som gäller. Märkligt. Men så länge jag inte behöver vara utomhus, så kan jag faktiskt uppskatta regnet. Tycker det är rätt mysigt ändå. Bara det att det blir så himla mörkt...
 
Så. För att behålla lite av solen i sinnet, gjorde jag en tropisk frukost i morse. Och jag tror bannemig att det hjälpte lite. Att starta dagen med mango, kiwi och granatäpple är inte bara vackert att titta på - det är gott också. Testa själva, så ska ni få se!
 
 
Tropisk bovetegröt med mangopuré, kiwi och jordnötssmör
(1 portion)
¾ dl bovetekärnor
1 dl kokosmjölk
1 knivsudd vaniljpulver
1 knivsudd malen kardemumma
1 banan
70 g (ca) mango 
1 kiwi
2 msk jordnötssmör
2 tsk juice från ett granatäpple
 
1.
Blanda bovetekärnor, kokosmjölk, vaniljpulver och kardemumma och sätt in i kylen över natten. På morgonen mixar du det tillsammans med en banan till en gröt.
 
2.
Mixa mangon till en puré. Skala och skiva kiwin. 
 
3.
Lägg upp gröten i en skål och marmorera med mangopurén. Toppa med kiwi, jordnötssmör och granatäppeljuice.

Kommentarer
Postat av: Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Vilket fantastiskt bord eller vad det nu är du fotar på. WOW!!

Svar: Tack snälla! Det är faktiskt golvet i min ingång till lägenheten. Fin bakgrund och bra ljus där! :D Trevlig helg!
Louise Laurenius

2016-10-14 @ 12:24:06
URL: http://mariaanderzon.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0