Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

3 x smoothiebowl

I fyra dagar har jag haft två av mina allra bästa vänner på besök i Milano - och staden har visat sig från sin bästa sida! Vi har varit på utflykt i Varenna vid Comosjön, vi har samtalat om stort och smått, vi har haft födelsedagsmiddag tillsammans med fler fantastiska vänner, vi har dansat och sjungit till småtimmarna, vi har hängt i parkerna, vi har tagit långa promenader - och ännu längre luncher och middagar - och så har vi skrattat mycket. Vilken underbar påsk!
 
Och så har vi gjort en sak till: startat varje morgon på min balkong med äppelcidervinägershots, citronte och smoothiebowls med avokado och chiafrön. Världens hälsokur här på morgonen (vilket behövdes, för sedan fyllde vi på med pasta, prosecco och glass resten av dagen). Jag har ju alltid älskat frukost lite mer än vad som kanske är normalt - men att få njuta av den tillsammans med vänner under en klarblå himmel, det tar priset! 
 
Tack Nathalie och Johanna för besöket. Ni är fantastiska. Jag ser redan fram emot nästa gång vi ses!
 
 
Banan- och avokadosmoothie med chiapudding, bär och nötter
(3 portioner)
2 bananer
1 avokado
1 dl kokosmjölk
1 dl osötad mandelmjölk
3 msk chiafrön
4-5 jordgubbar
1 näve kokoschips
Valfria nötter, torkad frukt & kakaonibs
 
1.
Skala bananerna och lägg i frysen över natten. Blanda kokosmjölk med mandelmjölk och chiafrön. Rör om och ställ i kylen över natten.
 
2.
Mixa de frysta bananerna med avokadon, fördela i 3 skålar.
 
3.
Toppa med chiapuddingen, skivade jordgubbar, torr-rostade kokoschips och valfria nötter och torkad frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0