Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Carpaccio på kiwi med chiapudding, bär och nötter

Det här med att lägga ner lite tid på uppläggningen är något jag verkligen har insett vikten av - även när jag bara lagar mat till mig själv. Jag njuter så mycket mer av en måltid som ser fin ut, även om det bara är världens enklaste rätt. Idag till exempel, så serverade jag mig själv en frukost - som om man tänker på det, bara är chiapudding med frukt - men istället för att sleva upp det i en skål, lade jag ner lite tid på att bygga min frukost på ett fat - och volià, helt plötsligt blev frullen så mycket snyggare och godare.
 
Och, vem vill egentligen inte äta en carpaccio till frukost? 
 
 
Carpaccio på kiwi med chiapudding, bär och nötter
(1 portion)
2 kiwi
1 dl chiapudding
2 jordgubbar
1 passionsfrukt
1 msk granatäppelkärnor
5-8 cashewnötter
Rostade kokosflakes
 
1.
Skiva kiwin så tunt du kan. Lägg upp på ett fat så att skivorna överlappar varandra en del.
 
2.
Lägg på chiapuddingen i små högar.
 
3.
Toppa med delade jordgubbar, passionsfrukt, granatäpple, grovhackade cashenötter och rostade kokosflakes.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är så mycket godare att äta om det är snyggt upplagt!

Svar: Ja, visst är det!? :)
Louise Laurenius

2017-04-05 @ 06:10:21
URL: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0