Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Recepvideo: frozen breakfast bark med granola, bär och chocolate chips

Här kommer ytterligare en video som jag har gjort med Chef in Camicia i samarbete med Alpro. Kvaliteten på videon är inte optimal när jag klistrar in den här i bloggen, så jag tycker ni ska följa Chef in Camicia på Facebook där ni hittar alla video i original form.
 
Med det sagt, så är detta yoghurt och müsli, bara i en annorlunda form. Genom att blanda ner lite honung i yoghurten, sprida ut den på en plåt, strö över müsli eller granola, bär och ja-egentligen-vad-du-vill, för att sedan stoppa den i frysen några timmar, så har du en svalkande frukost som passar perfekt nu när temperaturerna börjar bli varmare. Och gott är det också!
 
Förvara i frys när du inte äter, annars smälter yoghurten, precis som glass. I övrigt kan ni variera detta recept med vilken yoghurt ni vill, och vilken topping ni vill. Go bananas!
 
Skriftligt svenskt recept på breakfast bark som jag tidigare gjort finns här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0