Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Potatissallad med purjolök, fetaost och hallon

Jag drömmer typ om potatis nu för tiden. Vet inte varför, men ibland kan jag bli så insnöad på en och samma sak, och då är det det enda jag vill äta till varje måltid. Och nu är det alltså potatis jag vill ha. Potatismos, ungsrostad potatis, kokt potatis, rårakor - you name it. Kall potatis - det vill säga kall, ungsrostad eller kokt potatis, inte den råa varianten - kan vara något av det godaste som finns. På riktigt. Och den är utmärkt att slänga i en sallad. Potatissallad behöver verkligen inte vara full av majonäs eller crème fraiche - den kan vara riktigt färsk och god. Som den här. Jag har bara ugnsrostat potatisen i 25 minuter tillsammans med salt, peppar, paprikapulver och lite olja. Sedan blandande jag den med ruccola, stekt purjolökfetaost, färska hallon, och slutligen pistagenötter och pumpafrön. Världens lättaste och mättande lunch.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0