Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Bananglass swirlad med melonsås och jordnötssmör

Det här med att äta frukosten ur en djup tallrik, istället för ur en skål, är optimalt för oss som älskar topping. Jag menar, ju större yta, desto mer kan du fylla dem med! Idag serverade jag därför min bananglass på en tallrik. Och så swirlade jag i en sås jag gjorde av att mixa en skiva nätmelon. Dessutom swirlade jag i mitt hemmagjorda jordnötssmör, och sedan avslutade jag med fröer, nötter och torkad frukt.
 
Man kan naturligtvis gå mer bananas än jag gjorde här, men eftersom jag precis kom hem från en resa, och snart åker iväg igen, så är mitt toppingförråd inte det största för tillfället. Men det är okej, jag jobbar med vad jag har. Om ni vill ha ett till exempel på frukost serverad på tallrik, så kan ni titta på den här frukosten bestående av raw-porrige-smoothie-overnight-oats (ja, det är faktiskt en kombo av allt).
 
 
Bananglass swirlad med melonsås och jordnötssmör
(1 portion)
2 frysta banener
1 skiva nätmelon
2 msk jordnötssmör
Frön/nötter/torkad frukt
 
1.
Mixa de frysta bananerna till en glass i en mixer. Lägg på tallrik.
 
2.
Mixa melonen till en sås i samma mixer.
 
3.
Swirla melonsåsen och jordnötssmöret i glassen. Toppa med valfria frön, nötter och torkad frukt. 
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Banana nicecream swirled with melon sauce and peanut butter
(1 serving)
2 frozen bananas
1 slice of cantaloupe melon
2 tablespoons peanut butter
Seeds/nuts/ddried fruit
 
1.
Mix the frozen bananas in a mixer/blender until they form an icecream texture. Add to a plate.
 
2.
Mix the cantaloupe into a sauce in the same mixer/blender.
 
3.
Swirl the cantaloupe sauce and peanut butter into the icecream. Top up with seeds, nuts and dried fruits of your choice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0