Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Gult och blått på nationaldagen

Glad nationaldag. Trevlig nationaldag. Grattis på nationaldagen. Vad säger man egentligen? Tycker allt låter lite knas - men ni fattar poängen. Jag hoppas ni njuter av er lediga dag i vackra Sverige. 
 
Jag, som befinner mig på sydligare breddgrader, gör vad jag kan för att fira nationaldagen - som att äta en frukost som är gul och blå, och träna i blå kläder där det står Sverige i stora bokstäver i gult (jag tror inte någon på gymmet numera är tveksam till vart jag härsammar ifrån...). I övrigt blir det inte mycket firande. Jag kanske sätter på Nationalsången på Spotify senare, om jag vill känna mig extra patriotisk!
 
Nåväl, här kommer dagens Sverige-frukost...
 
 
Chiapudding och Overnight Oats med mango och blåbär
(2 portioner)
2 ½ dl plantpaserad mjölk
3 msk chiafrön
½ dl (glutenfria) havregryn
1 nypa vaniljpulver
1 nypa salt
1 mogen banan
1 liten mango
10-15 blåbär
 
1.
Blanda mjölk, chiafrön, havregryn, vaniljpulver och salt i en skål och sätt in i kylen över natten. På morgonen mosar du bananen och blandar ner i mixen.
 
2.
Fördela blandningen i två skålar. Toppa med mangoros (här finns en video där jag gör en avokadoros baserad på samma princip) och blåbär.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Chia pudding and Overnight Oats with mango and blueberries
(2 servings)
2 ½ dl of planted based milk
3 tablespoons of chia seeds
½ dl (glutenfree) oatmeal
1 pinch of vanilla powder
1 pinch of salt
1 ripe banana
1 small mango
10-15 blueberries
 
1.
Mix milk, chia seeds, oatmeal, vanilla powder and salt in a bowl and put in the fridge overnight. In the morning you mash the banana and stir into the mix.  
 
2.
Divide the chia pudding/overnight oats into two bowls. Top with a mango rose (here's a video where I make an avocadoros based on the same principle) and blueberries.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0