Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

En skärbräda full av favoriter

Tjena tjena mittbena. Jag har haft migrän hela dagen - men det är det ingen som vill höra om, enda anledningen till att jag nämner det är för att beskriva varför jag inte har haft någon som helst energi att laga mat idag. Men då är det så himla bra, att det finns genvägar att ta, och ändå få till världens godaste lunch.
 
Jag kallar det: lägg-allt-som-är-gott-på-en-skärbräda
 
Rätt nöjd med det namnet.
 
Det behöver ju inte vara svårare än så. Lite ruccola, lite melon, lite skinka, lite ost... och så vidare. Ta vad du tycker är gott, och vad du har hemma, och sedan är lunchen klar på 5 minuter. Fantastico.
 
 
Ruccola // Arugula
Nätmelon // Cantaloupe
Avokado // Avocado
Parmaskinka // Parma ham
Fetaost // Feta cheese
Björnbär // Blackberries
Valnötter // Walnuts

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0