Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Glad Lucia - här får ni massor av saffransrecept

Glad Lucia! Min favorithögtid på hela året. Lucia har alltid betytt mycket för mig, men jag tror att just Lucia framförallt fick ett sentimentalt värde hos mig första gången jag flyttade utomlands (USA 2006). Där och då skulle jag fira jul utan min familj för första gången, men när den svenska kyrkan i New York anordnade ett Luciatåg, kändes det ändå som att jag var hemma. Det Luciatåget var för övrigt ett av de vackraste jag sett - men det beror nog på att känslorna bubblade över där och då... Ikväll ska jag i alla fall bege mig till Chiesa San Fedele här i Milano, där en svensk kör ska lussa för oss italiensvenskar - och andra intresserade. Ska bli väldigt mysigt.
 
Nåväl. Nu ska vi prata mat, och Lucias bästa matvän är ju saffran. Så därför har jag här samlat en massa saffransrecept som figurerat på bloggen sedan starten för många år sedan. Jag insåg när jag gick igenom mina recept, att jag inte ha en enda normal lussekatt på bild! Lusse-Kattastrof! (Pun intended). Men degen till saffranspizzan och saffransbullarna fungerar precis lika bra till lussekatter, om ni är sugna.
 
Ciao Ciao!
 
SAFFRANSBULLAR FYLLDA MED MARSIPAN
 
 
SAFFRANS-NICECREAM MED RÅ LAKRITS
 
 
VEGANSKA SAFFRANSPANNKAKOR
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0