Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Pimp your salad: ät den ur skålar av friterat rispapper!

Ni som följer Citroncest på Instagram kanske har märkt att det inte skett så mycket uppdateringar där de senaste dagarna. Det är för att Instagram för tillfället gör mitt liv extra svårt genom att be mig varifiera mitt konto med en kod skickad till en mail som inte längre existerar. Jag har försökt kontakta Instagram på en miljon olika vis, men jag ska nog inte förvänta mig ett svar från dem inom de kommande månaderna - om någonsin. Jag är så himla ledsen för detta, för jag har lagt ner så mycket jobb både med bloggen och Instagram och om jag tappar det, samt mina fina följare, så är det otroligt tråkigt. Jag har ett ess i skjortärmen, en lösning som k a n s k e fungerar. Håll tummarna för mig. Om inte, så återkommer jag med info när jag startat ett nytt konto...
 
Näväl, över till något roligare - dagens recept. Det finns en kille på YouTube som kallar sig French Guy Cooking, vars kanal jag prenumererar på. Häromveckan la han upp en video om olika saker man kan göra med rispapper - som inte är vårrullar, och därifrån kommer denna idén. Han friterade rispapperna i olja, så att de krullade ihop sig, sedan kryddade han dem och åt dem som chips. Fantastiskt! Jag gjorde samma sak idag, men använde de färdigfriterade rispapperna som skålar till min sallad. Har ni någonsin skådat en bättre tallrik - som dessutom är ätbar?
 
Ät färgrikt, det mår du bra av!
 
Det var så himla gott! Och ett roligt sätt att piffa till den vanliga salladen. Fast egentligen, så värst vanlig tycker jag inte min sallad var - den var extra speciell idag med resterna av mina sötpotatisgnocchi, rödbetsgroddar och perfekt mogen avokado. Mums! Det bästa av allt? Rispapperskålarna - och salladen - är både glutenfria och veganska, så alla kan njuta av detta. Testa själva, att göra skålarna tar 20 sekunder, give or take...
 
Och ja, jag testade att äta en utan fyllning också - bättre än chips med lite salt och paprikapulver på. Jag lovar!
 
Friterat rispapper
Raps- eller solrosolja
Rispapper
Salt & paprikapulver
 
1.
Värm upp oljan i en stekpanna eller wok. Låt den bli riktigt varm annars fungerar det inte.
 
2.
Ta ett rispapper och håll fast det med en tång. Doppa ner det i oljan och låt det krulla ihop sig. Rotera rispappret så att hela blir friterat.
 
3.
Lägg på galler, krydda med salt och paprikapulver (eller annan krydda du tycker är god).
 
4.
Servera som snacks, eller som skål till din sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0