Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

En ny version av Insalata Caprese med päron och mynta

Nu när Milano bjuder på sommartemperaturer kommer också min lust att äta lite lättare måltider. Insalata Caprese tillhör favoriterna, men det är kul att variera den lite då och då. Nya smakkombinationer men med samma tänk. Denna gången valde jag att byta ut tomaterna mot päron, och basilikan mot mynta. Och för att pimpa salladen litegrann så strösslade jag över valnötter och rosépeppar efter det att jag hade ringlat både honung och olivolja på toppen. Så himla enkelt, men så himla gott. Testa det här nästa gång ni vill ha en snabblagad lunch eller middag under solens strålar!
 
 
Insalata Caprese med päron och mynta
(1 portion)
125 g mozzarella (en boll)
1 Kaiser päron
1 tsk flytande honung
2 tsk olivolja
6-7 stora myntablad, eller några fler små
6-7 valnötter
Salt & Peppar
 
1.
Skiva mozzarellan och päronet i tunna skivor. Varva dem på en tallrik.
 
2.
Ringa över honung och olivolja.
 
3.
Finhacka myntan och krossa valnötterna lite lätt med handen. Strössla över. Avsluta med rosépeppar, salt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0