Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Choklad-chiapudding med grekisk yoghurt, filéad apelsin och saltrostade nötter

Är det en choklad jag älskar, så är det mörk choklad med apelsin. Eller mörk choklad med havssalt. Världens godaste kombinationer. Och det var just de smakerna som var inspiration till morgonens frukost. Det är ju fredag, så då tycker jag man kan få lyxa till det med choklad till frukost. Jag gjorde en chiapudding som jag smaksatte med raw cacao. Till den serverade jag en filéad apelsin och saltrostade nötter. Se, choklad, apelsin och något salt i perfekt kombination! Vilken är din favoritchoklad? 
 
 
Choklad-chiapudding med grekisk yoghurt, filéad apelsin och saltrostade nötter
(1 portion)
1 ½ msk chiafrön
1 dl kokosmjölk
1 msk raw kakaopulver
1 nypa vaniljpulver
 
2 msk grekisk yoghurt
1 liten apelsin
1 liten näve nötter
¼ dl vatten
½ tsk salt
 
1.
Blanda chiafrön med kokosmjölk, kakaopulver och vaniljpulver och sätt in i kylen över natten.
 
2.
Filéa en apelsin.
 
3.
Rosta nötterna i en torr panna. När de har fått färg häller du på vattnet och direkt efter saltet. Skaka om. När vattnet avdunstar, klistras saltet fast. Låt nötterna ligga kvar i pannan tills de torkat på nytt.
 
4.
Servera chiapuddingen med grekisk yoghurt, apelsin och nötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0