Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Världens krämigaste, gröna smoothiebowl

Det är riktigt kallt i Milano nu. Men jag klagar inte, för det har varit varmt så länge. Jag hoppas på snö i bergen, så att jag kanske, kanske hinner åka skidor innan jul. Det hade varit magiskt.
 
Trots kylan så älskar jag att äta kalla smoothies på morgonen. Framförallt när de är illgröna och superkrämiga. Då blir jag extra glad, och ser fram emot frukosten lite mer än vanligt (och det säger mycket, för frukosten är ofta det mitt största glädjeämne på dagen, haha). Om ni vill ha världens krämigaste smoothie ska ni slänga ner avokado i blandningen, då lovar jag att du kommer få äta smoothien med sked och inte via sugrör. Namnamnam!
 
 
Världens krämigaste, gröna smoothiebowl
(1 portion)
1 näve bladspenat
½ dl mandelmjölk
1 fryst banan
½ avokado
½ lime, juiceen
2 tsk chiafrön
 
Jordnötssmör, pistagenötter, hampafrön och torkad frukt till topping
 
1.
Mixa först spenaten med mandelmjölken. Lägg sedan ner banan, avokado, limejuice och chiafrön och mixa tills superkrämig.
 
2.
Lägg upp i skål och toppa med dina favoriter.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
A super creamy green smoothie bowl
(1 serving)
1 handfull spinach
½ dl almond milk
1 frozen banana 
½ avocado
½ lime, the juice
2 teaspoons chia seeds
 
Peanut butter, pistachios, hem seeds and dried fruits for the topping.
  
1.
Mix the spinach with the almond milk before you add the banana, avocado, limejuice and the chia seeds. Continue to mix until you have a super creamy smootie.
 
2.
Add to a bowl and top with your favorite toppings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0