Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Mocha-chiapudding med stekt banan

Jag ligger verkligen efter med uppdateringarna här, det blir så när jag lagar för mycket mat. Då hinner jag liksom inte med att uppdatera bloggen. Så mitt heta tips, är att ni då följer mig på Instagram där jag rätt ofta också skriver ut vad det är jag gör. Ok? Bra. Ni hittar mig under Citroncest.blogg.se.
 
Först ut är denna chiapuddingen som är gjord på espresso och kokosmjölk. Jepp, det låter knas, men vem vill inte ha en extra kick på morgonen? Kan vi alla behöva lite då och då. 
 
 
Mocha-chiapudding med stekt banan
(2 portioner)
1 dl kokt kaffe
2 dl kokosmjölk
1 tsk agave
4 ½ msk chiafrön
 
Topping
1 banan
1 tsk kokosolja
Torkad frukt och bär
 
1.
Blanda kaffe, kokosmjölk, agave och chiafrön och låt stå i kylen över natten.
 
2.
Stek skivad banan i kokosolja, tills de blivit gyllene.
 
3.
Toppa chiapuddingen med banaen och dina favoriter.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Mocha chia pudding with fried banana
(2 servings)
1 dl coffee
2 dl coconut milk
1 teaspoon agave
4 ½ tablespoon chia seeds
 
Topping
1 banana
1 teaspoon coconut oil 
Dried fruits and berries
 
1.
Combine coffee, coconut milk, agave and chia seeds in a bowl, and let rest in the fridge over night.
 
2.
Fry slized banana in coconut oil until golden.
 
3.
Top the chia pudding with bananas and your favorite topping.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det här låter jättegott. Tänker att man kanske till och med kan käka det som efterrätt? :)

Svar: Absolut! Lägg till lite extra sötning om du vill. :)
Louise Laurenius

2018-02-26 @ 13:10:30
URL: http://https://www.frokenkrasen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0