Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Rödbetssmoothie

Ibland krävs det väldigt lite för att ändra smaken helt och hållet på något du ofta äter. I detta fall räckte det med en halv kokt rödbeta för att ändra min standard-nicecream från att vara beige och smaka banan, till att bli vackert rosa och smaka allt annat än banan. Jag misstänkter att en del av er kanske är lite skeptiskt inställda till att äta en smoothie som smakar rödbeta på morgonen, men grejen är att rödbetssmaken faktiskt inte tar över. Det är ju som sagt bara en halv rödbeta - mer skulle jag nog inte rekommendera. Dessutom hällde jag ner lite vaniljpulver i mixen också, och det bidrog till en mer balanserad smak.
 
Vad har ni helst i er smoothie? Blåbär och ingefära är ju en annan kombination som är fantastiskt god!
 
 
Rödbetssmoothie
(1 portion)
2 frysta bananer
½ kokt rödbeta
1 nypa vaniljpulver
Bär och frön till topping
 
1.
Mixa bananer med rödbetan och vaniljpulvret. 
 
2.
Häll upp i skål och toppa med bär och frön (hur söta är minikiwisen som jag har toppat med här ovan?)
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Beetroot smoothie
(1 serving)
2 frozen bananas 
½ cooed beetroot
1 pinch vanilla powder 
Berries and seeds for the topping
 
1.
Mix the bananas with the beetroot and the vanilla.
 
2.
Serve in a bowl and top with berries and seeds (how cute are the mini kiwis that I've used here?)

Kommentarer
Postat av: Yvette

Vad gudomligt gott det såg ut, jag har precis läst om hur nyttigt rödbetan är 👍

Svar: Wow, då passar ju denna smoothie perfekt! ;)
Louise Laurenius

2018-10-02 @ 10:49:29
URL: http://minimaltavkolhydrater.se/
Postat av: iseedee

Vilken färgglad rätt! :D

Svar: Ja visst är den? Man äter ju med ögonen först! ;)
Louise Laurenius

2018-10-03 @ 20:59:22
URL: http://iseedeeskitchen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0