Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Linguine med krämig pumpasås

Gissa vad jag ska bjuda på för recept? Ett PUMPARECEPT. Jag vet, det kanske börjar bli tjatigt, men så får det vara. Denna gång använde jag min pumpapuré till en pastasås som blev superkrämig och fylld med massa smaker. Testa, testa!
 
 
Linguine med krämig pumpasås
(1 port)
60 gram linguine
½ gul lök
1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
1 dl pumpapuré
½ dl ricotta
1-2 dl pastavatten
2 kvistar färsk rosmarin
Paprikapulver
Muskotnöt
Salt o peppar
Parmesan och rostade pumpakärnor till toppingen
 
1.
Sätt på pastavattnet. Salta inte förrän det kokat upp. Släng i pastan. Koka till al dente.
 
2.
Under tiden som pastan kokar, hacka gul lök och vitlök och stek mjuk i olivolja. Tillsätt pumpapuré och ricotta. Blanda även i 1-2 dl av pastavattnet och låt det koka ner. Krydda med rosmarin och övriga kryddor.
 
3.
Häll av pastan och släng ner den i pastasåsen. Rör om. Toppa med riven parmesan och pumpakärnor. Middag på 15 minuter klar!

Kommentarer
Postat av: joe

Pumpapuré åt jag till lunch idag. Verkligen gott :)

Svar: Visst är det! Och så användbart!
Louise Laurenius

2014-10-22 @ 13:34:23
URL: http://yoginijoe.blogg.se
Postat av: Matilda

det låter supergott, måste testas!

Svar: Vad roligt att höra! :) Ja, det måste du göra, sen får du återkomma och berätta vad du tyckte!
Louise Laurenius

2014-10-22 @ 16:02:32
URL: http://www.matildigt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0