Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Frukost med inspiration från Medelhavet

I helgen var jag i Santa Margherita i Ligurien. De flesta som följer min andra blogg vet redan om det, men om det finns någon här som är intresserad, så kan ni läsa om det här. Eftersom det var så varmt, och jag inte hade någon större lust att äta något annat än svalkande glass - så var det precis det som mina luncher bestod av. Den bästa kombinationen av smaker åt jag på lördagen - jordnötter och mango. Inga typiska italienska smaker kanske, men de salta jordnötterna och den söta mangon passade ihop som handen i handsken.
 
Så imorse inspirerades jag av denna smakkombo, och gjorde en frukostvariant med samma grund - helt glutenfri och vegansk, utan tillsatt socker eller grädde. Den perfekta frukosten helt enkelt. 
 
 
Nicecream med jordnötssmör och mangosorbet med vanilj
(1 portion)
1 fryst banan
1 msk jordnötssmör
2 msk jordnötter
1 ½ dl fryst mango
½ vaniljpulver
1-2 msk kokosflingor
1 msk bovetekärnor
 
1.
Mixa banan, jordnötssmör och jordnötter till en glass.
 
2.
Mixa mango och vaniljpulver till en sorbet.
 
3.
Lägg upp i glas, toppa med kokosflingor (gärna rostade) och bovetekärnor.

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter smaskigt! :)

2016-07-25 @ 19:15:54
URL: http://www.carinaholst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0