Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Avokadoblomman

Här kommer en närbild på min avokadoblomma! För att vara första gången, måste jag säga att jag är imponerad över mig själv. Tricket är att skiva avokadon så tunt som möjligt - då blir det lättare att vira in den i sig själv, och dessutom blir slutresultatet vackrare. Det är egentligen inte särskilt svårt att göra - men relativt svårt att förklara, så jag överlåter det till den här videon där ni kan se tekniken. Jag tycker dock inte att man behöver kasta bort så stor del av avokadon som sushikocken i videon gör - har man en god avokado framför sig så vill man väl äta så mycket som möjligt av den? Lycka till! 
 
Avokadoblomman - kanske världens smaskigaste blomma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0