Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Min första matvideo för Chef in Camicia!

Har jag berättat för er att jag är med i ett projekt här i Milano som innebär att jag spelar in olika matvideo och recept för företaget Chef in Camicia? Jag tror kanske inte att jag har nämnt det här på bloggen, då jag ville vänta tills filmerna var klara. Nu var det dock två veckor sedan min första video gick live, så jag kan bara skylla på mig själv att jag ligger efter lite i uppdateringen.
 
Nåväl. Historien är att jag blev kontaktad av Luca, en av grundarna till Chef in Camicia (bokstavligen "kockar i skjortor"). Företaget är baserat i Milano, och är i grunden ett cateringföretag, men de gör också en massa event och håller i matlagningslektioner. Ni kan läsa mer om Chef in Camicia på deras hemsida här (på italienska). Luca, som följer Citroncest på Instagram kontakta mig för att Chef in Camicia var i starten av ett nytt projekt där de ville skapa en italiensk version liknande Tasty eller Tastemade - ni kanske har sett deras korta matfilmer som cirkulerar på facebook? Nåväl, baserat på Citroncest Instagram så tänkte han att jag skulle vara perfekt för projektet och frågade helt enkelt om jag ville vara med. Och jag är ju inte den som låter ett sådant tåg passera - självklart sa jag ja!
 
Recepten ska vara relativt enkla att göra, både att spela in, men också för tittaren som vill testa att härma receptet där hemma. Så mim första film blev kort och gott mer en instruktionsfilm på hur man gör en fin avokadoros att toppa diverse rätter med. Videon har nått nästan 19 000 uppspelningar - jättekul! Idag kom nästa film ut, men den kommer i ett annat inlägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0