Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Smoothiebowl 2.0

Alltså. Ibland blir jag så lycklig av mat. Eller, inte ibland - det händer rätt ofta. Men denna gången blev jag extra glad av min frukost, för den blev exakt som jag hade föreställt mig i planeringsstadiet - och tog mig dessutom direkt till andra sidan världen där solen skiner, stranden är gyllene och havet svalkande... och jag hypotetiskt ligger i en solsäng med en av de här smoothieskålarna i handen. Nu fick Milano och min soffa duga som substitut för platsen, men smoothieskålen är den samma. 
 
Jag gjorde två olika smaker - en med cantaloupemelon, banan och kokosvatten från den nyknäckta nöten. Och en med jordgubbar, banan och kokosvatten. Bara mixa ihop, inga konstigheter med andra ord. Det är presentationen och toppingen som gör skillnaden. Det mest speciella i dagens topping är tapiocapärlorna som jag kokade igår, och sedan lade att marineras över natten för att ta färg. Vilken grej tapiocapärlor är! Så roliga. De smarkar ingenting i sig själv, men det är det som är så bra för då kan man smaksätta dem som man vill. Konstistensen är märklig. Som gummi. Eller gelé. Eller, ja som tapioca helt enkelt...
 
 
Ni kanske undrar hur man öppnar kokosnöten? Det gjorde jag med, men efter att ha kollat på en video på YouTube (tack internet för att du ger oss alla svar vi behöver), så lärde jag mig att det var lättare än man kan tro. Kolla här ni också, så ska ni få lära er något nytt.
 
Happy Sunday!

Kommentarer
Postat av: josephine Asplund

Hoppas du haft en bra helg och nu är laddad inför en ny vecka med nya möjligheter! Kramar<3

2016-10-02 @ 09:33:09
URL: http://josephineslifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0