Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Havrepannkakor med vallmofrön serverade med hallon och pistagenötter

Pannkakooooooor!
Om du vill säkra dig en bra start på dagen, då ska du göra dessa pannkakor. Oftast, när jag bestämmer mig för att äta pannkakor till frukost, så gör jag bananpannkakor eftersom det är världens enklaste recept (1 banan, 2 ägg, mixa, stek, ät). Men idag ville jag testa något nytt. Så jag bytte ut ett av äggen mot en deciliter glutenfria havregryn, och hux flux, så var konsistensen en helt annan. Dessutom tillsatte jag vallmofrön i smeten - bara för att det är fint med prickiga pannkakor!
 
Jag valde att servera mina pannkakor med hallon, pistagenötter och grekisk yoghurt. Dessutom hittade jag hallonsylt i kylen, som jag tror att min svägerska har gjort, och den helt sinnessjukt god. Måste ha receptet - jag anar en uns av kardemumma. Magisk till mina pannkakor!
 
 
Havrepannkakor med vallmofrön serverade med hallon och pistagenötter
(1 portion)
1 banan
1 ägg
1 dl (glutenfria) havregryn
1 msk vallmofrön
1 nypa salt
1 nypa vaniljpulver
2 tsk kokosolja till stekning
 
1 dl hallon
2 msk grekisk yoghurt
1 msk hallonsylt
10 pistagenötter
 
1.
Mosa bananen och blanda med ägg, havregryn, vallmofrön, salt och vaniljpulver. Låt stå och svälla i 20 minuter.
 
2.
Smält kokosolja i en stekpanna och stek pannkakor. Det blir 4-5 pannkakor av denna smet.
 
3.
Varva pannkakorna med hallon och grekisk yoghurt. Toppa med hallonsylt och pistagenötter

Kommentarer
Postat av: Rebecca

mums vad gott!

Svar: En favvo-frulle! :)
Louise Laurenius

2017-01-24 @ 12:28:06
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0