Mera!

Om Citroncest Följ mitt liv i Milano Instagram Kontakt

Overnight oats med kanelstekta äpplen

Overnight oats tillhör ju inte direkt nyheterna längre, och det känns kanske lite överflödigt att skriva ner ett recept, för det finns så många av dem, och dessutom gör väl de flesta lite som de vill? Grunden är i alla fall enkel. Dränk dina havregryn i någon form av vätska, smaksätt med någon typ av krydda, ställ i kylen över natten - och ät sedan med tillbehör på morgonen.
 
Perfekt för dig som har bråttom på morgonen och inte hinner laga frukost. Men också precis lika bra för oss som inte har bråttom på morgonen och bara vill njuta av en gd frulle.
 
 
Grundrecept på Overnight Oats
(1 portion)
1 dl (glutenfria) havregryn
1 ½ dl plantbaserat mjölk
1 tsk agave
1 nypa salt
1 tsk vallmofrön
1 nypa kanel
1 nypa kardemumma
 
1.
Mixa alla ingredienser i ens skål och ställ i kylen över natten.
 
 
2.
Toppa med dina favoriter på morgonen. Denna gång valde jag att steka ett halvt tärnat äpple i kokosolja och kanel. Jag hade också några hallon som jag mosade. Och ingen morgon är komplett utan mitt jordnötssmör.
 
*** ENGLISH RECIPE ***
 
Basic Overnight Oats recipe
(1 serving)
1 dl (glutenfree) oats
1 ½ dl plantbased milk
1 teaspoon agave
1 pinch of salt
1 teaspoon poppyseeds
1 pinch of cinnamon
1 pinch of cardamom
 
1.
Mix all ingredients in a bowl. Put in the fridge overnight.
 
2.
Top with whatever you want in the morning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0